יתרונות גנרטור סולארי

יתרונות גנרטור סולארי

אחת ההמצאות הגדולות של האנושות היא הגנרטור – אותו ציוד המאפשר לנו לבלות ולחגוג בחיק הטבע עם ציוד המופעל על חשמל, ללא מקור חשמל קבוע, כלומר, גם ללא רשת חשמל זמינה. הגנרטור המופעל על דלק הפך להיות בן לווייתם הקרוב ביותר של חובבי השטח, חובבי המסיבות וסתם עוד סוגי אנשים הזקוקים לחשמל גם במקומות שבו הוא אינו קיים באופן מסודר. עם השנים, בד בבד עם התפתחות המודעות לאיכות הסביבה, הגנראטורים הרגילים הפכו לפחות לגיטימיים, כששיטות חדשות ומתקדמות יותר להפקת אנרגיה נכנסו לתמונה. בין השיטות הללו, בולטת, כמובן, האנרגיה הסולארית, הרותמת את קרני השמש למאבק, ומאפשרת לנו לעשות בהן שימוש לצורך הפקת אנרגיה. יתרונות גנרטור סולארי על פני גנרטור רגיל הם מרובים, ואל חלק מהם ננסה להתייחס כאן.

 

יתרונות גנרטור סולארי

אם דיברנו קודם על יתרונות הגנרטור הרגיל הפועל על דלק בשטח, יתרונות גנרטור סולארי מתייחסים ליתרונות של הגנרטור הרגיל ואף עולים עליו, בשל האספקט הסולרי שלו. כך, למשל, בניגוד לגנרטור הרגיל, המשמיע רעש בעת עבודתו (גם כשהוא שקט יותר מהרגיל – מושתק), גנרטורים סולאריים חרישיים בהרבה בעת פעולתם, ולכן, ניתן להשתמש בהם ללא חשש מהפרעת רעש, הן בהופעות המוניות והן ביציאה משפחתית / חברתית לטבע. יתרון נוסף, וגדול במיוחד, של הגנראטורים הסולאריים הוא האוויר הנקי שהם מותירים בזמן הפעולה שלהם, בעוד גנרטורים המופעלים על בנזין / סולר פולטים עשן מזהם (מי יותר ומי פחות). גנרטור סולארי גם מייתר עבורכם את התלות בבנזין או בסולר, וזאת, מאחר ולאורך היום, הגנרטור אוגר את קרני השמש והופך אותר לחשמל, וברדת הליל – הסוללות שנטענו תהיינה אלו שתארנה לכם את החשכה.

 

בשורה התחתונה

כפי שניתן להבין, יתרונות גנרטור סולארי על פני גנרטור רגיל הפועל על דלק או סולר הם רבים, ונראה, כי אט אט, עם הפיכתם של הגנראטורים הסולאריים לחלק בלתי נפרד מהנוף של חיי השטח – הטיולים, האירועים וההופעות, הם ידחקו החוצה את רגליהם של הגנראטורים הישנים והמזהמים ויתפסו את מקומם.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן